Перенес сюда с Юлиной странички данную рецензию.
В журнале "Мастацтва Беларусі" рецензии давались пачками. Поэтому они малоиформативны, так как в статье каждому фильму доставалось не более двух-трех коротких абзацев.
Для избежания неточностей даю оригинал и мой перевод к ней. Фральцова, Н. Пераадоленне інерцыі / Н. Фральцова // Мастацтва Беларусі. - 1985. - № 4. - С. 49-51.
У «Абузе» Я. Грыбава з гэтага пункту гледжання не маюць жыццёвага сэнсу стылiстычныя пошукi ў сферы пераадольвання героем самога сябе. Таму што яго канфлiкт вычэрпваецца сiтуацыяй, якую рэжысёр успрыняў як належнае. За экранным iснаваннем няма тлумачэння таго псiхалагiчнага стану, у якiм знаходзiцца герой, няма матыву яго ўчынкаў. Спачатку ён проста сустракаецца са Святланай, потым вырашае ажанiцца з ёю, насуперак жаданню сваёй маленькай дачкi. Нягледзячы на гэтую перашкоду, ён усё ж дамагаецца свайго. Насуперак задуме драматурга сiтуацыя выклiкае пачуццё нейкай няёмкасцi за эгаiстычныя iмкненнi дарослых.
В «Обузе» Я. Грибова с этой точки зрения не имеют жизненного смысла стилистические поиски в сфере преодоления героем самого себя. Потому что его конфликт исчерпывается ситуацией, которую режиссер воспринял как должное. За экранным существованием нет объяснений того психологического состояния, в котором находится герой, нет мотива его поступков. Сначала он просто встречается со Светланой, потом решает на ней жениться, вопреки желанию своей маленькой дочки. Несмотря на это препятствие, он все же добивается своего. Вопреки замыслу драматурга ситуация вызывает чувство какой-то неловкости за эгоистичные стремления взрослых.
Малюсенькая статья из газеты «Мiнская праўда» от 2 лiстапада (ноября), серада (среда) 1983 г. № 211 (8413).
I. Крупеня.
Тры прэм'еры.
У Мiнскiм доме кiно адбылiся прэм'еры трох мастацкiх фiльмaў, пастаўленых рэжысёрамi-дэбютантамi. Гэтыя невялiкiя кароткаметражныя карцiны створаны маладымi беларускiмi кiнематаграфiстамi на студыi «Беларусьфiльм».
Сеанс дэбютаў адкрыла трыццацiмiнутная стужка «Абуза», створаная па заказу Дзяржтэлерадыё СССР. Жанр карцiны можна вызначыць як меладраму. Драматург К. Губарэвич и рэжысёр Яўген Грыбаў расказалi гiсторыю пяцiгадовай дзяўчынкi – сiраты, якая для бацькi-адзiночкi стала на нейкi час абузай… (далее кратко пишется о двух других фильмах)
Я. Крупеня.
Три премьеры.
В Минском доме кино прошли премьеры трех художественных фильмов, поставленных режиссерами-дебютантами. Эти небольшие короткометражные картины созданы молодыми белорусскими кинематографистами на студии «Беларусьфильм». Сеанс дебютов открыла тридцатиминутная картина «Обуза», созданная по заказу Гостелерадио СССР. Жанр картины можно определить как мелодраму. Драматург К. Губаревич и режиссер Е. Грибов рассказали историю пятилетней девочки-сироты, которая для отца-одиночки стала на некоторое время обузой…